button-fbbutton-ln
logo

het tekstbureau van waarachter gepassioneerde tekstschrijvers zich verliezen in hun pennenvruchten. Lees meer.

Writers's blog

Ben je (beginnend) schrijver, beroepsmatig tekstschrijver, geïnteresseerd in taal(tips) of gewoon iemand die per ongeluk op deze pagina terechtkwam? Gezellig! Over alle schrijfonderwerpen hebben we wel een blogartikel geschreven, dus zoek in de menubalk of laat je inspireren door willekeurig te klikken. Mis je iets? Laat het ons weten!


- Als je bij het schrijven op zoek bent naar een eindzin, heb je hem waarschijnlijk al geschreven -
(Cheryl Russell)

Wat zeg je? Ondertitel jij je vlogs of video’s nog altijd niet?

Je kent het wel: je scrolt door je social media feed en er komt een video langs, maar net als 80 procent van alle gebruikers heb jij je geluid standaard uit staan. Blijf je kijken? Dat ligt er aan: dan moet er óf een heel schattige kitten in beeld komen, óf er moet ondertiteling onder […]

Hoe vaak plaats je social media content?

We zullen meteen heel eerlijk tegen je zijn: hier is geen eenduidig antwoord op. Hoe vaak en wanneer je social media content zou moeten posten, is namelijk afhankelijk van jouw bedrijf en doelgroep. Daarnaast verschilt het ook nog eens per platform, en ook binnen die platforms kunnen trends en algoritmes veranderen. Je zult dus hoe […]

De grote succesverhalen op social media: hoe doen ze het?

Waarom moet het ene bedrijf de likes bij elkaar schrapen, terwijl de ander een alsmaar groeiende zaken doet dankzij social media? We onderzochten twee succesverhalen: Albert Heijn, een supermarktketen die zijn producten met humor promoot, en woonwarenhuis IKEA, dat aantrekkelijke posts plaatst van wooninrichtingen. Deze bedrijven doen het allebei ontzettend goed op social media. Hoe […]

Social media trends najaar 2020: wat is belangrijk?

Videocontent, social commerce en Augmented Reality: is jouw bedrijf hier al klaar voor? We gaan het hebben over de nieuwste social media trends en hoe jij die kan inzetten om je business in de schijnwerpers te zetten en op te vallen tussen de rest. Helemaal 2020! Door: Sanne Claessens en Anne Lindelauf Welke social media […]

Moet je horen: een eigen podcast begin je zo

Podcasts zijn een geliefd nieuw medium in het hedendaagse aanbod. Alleen al in Nederland luisteren miljoenen mensen ernaar aan het ontbijt, tijdens de afwas of onderweg. Een podcast is een fijne, toegankelijke manier om informatie tot je te nemen, zonder dat het je veel tijd kost. Hoe leuk zou het zijn als die miljoenen liefhebbers […]

Hoe schrijf je een homepage?

Vroeger, vóór zoekmachines als Google bestonden, was je homepage het eerste dat bezoekers zagen. Tegenwoordig is dat al lang niet meer zo, omdat gerichte zoektermen de surfer direct naar een specifieke pagina leiden. Wat is dan nog de functie van jouw homepage? Het moet een gecalculeerde samenvatting van de rest van je website zijn. Wie […]

Vloggen voor beginners: welke montageprogramma’s kies je?

Wil jij vloggen, voor jezelf of je bedrijf? No idea where to start? Bij Lettergeniek zijn we hier expert in. Als je wil vloggen zul je de beelden die je filmt ook moeten monteren. Monteren is het editen (knippen en plakken) van je beeldmateriaal om er een goed lopend verhaal van te maken. Vroeger gebeurde […]

Ga voor groei op Instagram

Denk je dat je aantal Instagramvolgers het plafond wel heeft bereikt? Ik dacht het niet! Ook als al je familieleden, je vrienden en je buren je inmiddels al volgen, kun je nog steeds flink groeien op Instagram. Wel zo fijn als zo veel mogelijk mensen jouw fantastische content ook daadwerkelijk zien! Je moet gewoon even […]

In je planning: planning tools voor social media

Dat social media essentieel zijn voor je klantcontact, hoeven we je niet meer uit te leggen. Media als Facebook, Instagram en Twitter zijn ideaal om je klanten eraan te herinneren hoe leuk je bedrijf is. Natuurlijk steekt er wel wat tijd in het maken van een goed social mediaplan. Voor de beste resultaten moet je […]

Maak van je merk een community

Coronacrisis of geen coronacrisis: jij hebt de afgelopen maanden niet stil gezeten. Juist als je doelgroep thuiszit, is het van het grootste belang om online het contact met je klanten te onderhouden. Misschien is het social mediagebruik van je bedrijf toegenomen. Misschien ben jij ook aan het bloggen geslagen, of zoek je contact met je […]