button-fb
logo

het tekstbureau van waarachter gepassioneerde tekstschrijvers zich verliezen in hun pennenvruchten. Lees meer.

Writers's blog

Ben je (beginnend) schrijver, beroepsmatig tekstschrijver, geïnteresseerd in taal(tips) of gewoon iemand die per ongeluk op deze pagina terechtkwam? Gezellig! Over alle schrijfonderwerpen hebben we wel een blogartikel geschreven, dus zoek in de menubalk of laat je inspireren door willekeurig te klikken. Mis je iets? Laat het ons weten!


- Als je bij het schrijven op zoek bent naar een eindzin, heb je hem waarschijnlijk al geschreven -
(Cheryl Russell)

Is tekst dood?

Je leest het goed. Een schrijfster die de vraag stelt of tekst dood is. In een blog. Maar een terechte vraag, want vandaag de dag wordt video steeds vaker verkozen boven het lezen van een tekst. Het aantal TikTok-gebruikers groeide afgelopen jaar explosief en YouTube staat op de tweede plaats van meest bezochte websites. Maar […]

Wat doen die Lettergenieën nou eigenlijk?

We horen de vraag best vaak: wat voor teksten schrijven jullie nou eigenlijk? En: wat is dat dan, een vlog? Wat is Lettergeniek nou voor een naam? En waarom verdwijnt er altijd één sok in de wasmachine? Oké, wij werken graag op onze sokken maar die laatste is voor ons ook een raadsel. De andere zaken […]

De 7 beste marketingtips van onze marketingtopper Nadieh

“Huh, wie is Nadieh?” – we horen het je denken. Nadieh is pas net bij ons maar het voelt eigenlijk alsof ze er al lang bij hoort. Zij komt ons ondersteunen met weergaloze socialposts, slimme marketingstrategieën en alsof dat nog niet genoeg is kruipt ze af en toe in de pen. Om jullie mee te […]

Call to action – lees verder om te leren hoe dat werkt!

Als jij je bezighoudt met sociale media of websites, heb je de term vast al eens voorbij zien fladderen: call to action (CTA). ‘Oproep tot actie’ in het Nederlands, voor alle duidelijkheid. Een onmisbare marketingtool in je arsenaal, want actie is wat we willen zien! Je plaatst die leuke berichten, foto’s en vlogs immers niet […]

Wat is tone of voice en hoe gebruik je het?

Wanneer je ons mailt met de vraag om een webtekst of blog voor je te schrijven (of een interview uit te werken, een trouwspeech te schrijven, een producttekst te maken, …), zullen wij al snel met de vraag komen welke tone of voice we mogen aanhouden. Dat willen we weten omdat we graag een tekst […]

De ups en downs van ondernemen: alles wat je wilt weten

Denk je erover om een eigen onderneming te beginnen? Dan moet je weten waar je aan begint. Onderzoek alles tot je een ons weegt, van je doelgroep tot je concurrentie tot jezelf. In gesprek gaan met andere ondernemers kan een goudmijn zijn, daarom vroegen we onze eigen Jenneke hoe zij het ondernemen de afgelopen zeven […]

SEO-vriendelijk schrijven zonder eenheidsworst te produceren?

Search engine optimisation. Kort door de bocht is dat hoe Google ervoor zorgt dat het intikken van een zoekwoord leidt tot een behulpzaam resultaat. Het doel van Google is in dezen dus om gebruikers een goede zoekervaring te bieden. Jouw doel is om je content, waar je tijd en moeite aan besteedt, bij zoveel mogelijk […]

Waarom je schrijfwerk slecht is, en 10 tips om jezelf te verbeteren

Wat je hebt geschreven is slecht. Sorry, niet om vervelend te doen, het ligt niet aan jou. De eerste versie van een schrijfsel, of het nu een artikel, boek, website of blog is, staat doorgaans boordevol fouten en verbeterpunten. Het goede nieuws? Je begint gewoon aan versie 2! Maar hoe pak je dat nu het […]

Zo doe je jouw schrijfangst de das om

Als je dit artikel hebt geopend, dan weet je waarschijnlijk al hoe schrijfangst voelt. Je haalt diep adem, denkt aan de schrijfklus die voor je ligt, ademt uit – en gaat iets anders doen. Sta er de volgende keer eens bij stil en vraag je af waarom dat gebeurt. Als je de bron van je […]

30 woorden die je eigenlijk feitelijk ook best wel kunt schrappen

30 woorden die je eigenlijk feitelijk ook best wel kunt schrappen   Als je iets schrijft, in welke vorm dan ook, wil je een boodschap overbrengen. Die moet dan natuurlijk zo helder mogelijk bij de lezer aankomen, en in deze drukke tijden waarin content je om de oren slingert liefst ook zo snel en kort […]