button-fbbutton-ln
logo

het tekstbureau van waarachter gepassioneerde tekstschrijvers zich verliezen in hun pennenvruchten. Lees meer.

Website content in tijden waarin iedereen al een website heeft

Dus jouw bedrijf heeft al een website? Gefeliciteerd, dan ben je een van de velen die dit onmisbare visitekaartje gebruikt! Anno 2019 is het hebben van een website een goede eerste stap, maar alleen het bezit is niet genoeg. Het gaat erom wat je ermee doet. Het succes van je website staat en valt met je content. Waaraan moet die anno nu voldoen?

Door: Marieke Uiterwaal

Algemene websites met diensten die wel zo ongeveer, globaal, min of meer hetzelfde doen als jij zijn er in overvloed. Als je veel bezoekers wil trekken, moet je precies weten waar ze naar op zoek zijn. Wie is je doelgroep? Aan welke behoefte van je doelgroep voldoe je? Welke zoekwoorden gebruiken ze om daarnaar op zoek te gaan? Die vragen stellen mensen met een bedrijfswebsite zich al langer. Het is niet voor niets dat veel websites wemelen van de keywords en met regelmaat nieuwe blogposts laten verschijnen. Een goede SEO-tool als Google Analytics is een handige eerste stap, maar het is vooral een truc om jouw website beter vindbaar te maken; niet om het leven van je bezoekers makkelijker of leuker mee te maken. Jij weet dat, je bezoekers weten dat, je concurrenten weten dat, en belangrijker: Google weet dat inmiddels ook. Tegenwoordig hanteren de grote zoekmachines meer criteria dan alleen een overdaad aan zoekwoorden en snel toenemende content – al kan het nooit kwaad om daar alvast mee te beginnen.  

Ook Google gaat met zijn tijd mee

Met alleen maar een overvloed aan keywords en iedere dag wat nieuws op je website kom je er dus niet. Waar overtuig je Google tegenwoordig dan wel mee? Zoekmachines zijn net mensen: ook zij doen er alles aan om hun bezoekers terug te laten komen. Ook Google ontwikkelt zich dus door de jaren heen. De reus onder de zoekmachines wil zijn gebruikers niet alleen veel hits geven, maar ook kwalitatief goede zoekresultaten voorschotelen waaraan de bezoeker echt wat heeft. Google zoekt steeds meer naar kwaliteit en meet dat meer dan vroeger af aan de lengte van je pagina’s (lees meer) en naar de links op je website. Hierin kun jij je dus mooi onderscheiden van de grote hoop.

Content die de diepte in gaat

De kwaliteit van content zit hem natuurlijk in meer dan alleen keywords en frequentie, links en lengte. Een belangrijk uitgangspunt is dat bezoekers ook maar mensen zijn, net als jijzelf. Welke websites bezoek jij graag? Waarschijnlijk de pagina’s waar je zelf iets aan hebt: sites die je dingen vertellen die je nog niet wist, waar je je mening kunt uiten of die je aan het lachen maken. Dit zijn de websites die de behoefte van de bezoeker vooropzetten, zodat deze regelmatig terugkeert en de link deelt met zijn vrienden. Daar mag je ook met jouw content een voorbeeld aan nemen. Neem de tijd voor uitgebreide blogs en artikelen, die echt de diepte in gaan. Hou de actualiteit in de gaten en laat zien hoe jouw bedrijf hierin past. Zorg ook voor persoonlijke verhalen waar je bezoekers zich mee kunnen identificeren. 

Meer dan een website, meer dan een blog

Waarom zou je het bij Google laten? Tegenwoordig zijn we zo verwend door alle digitale mogelijkheden, dat mensen niet genoeg hebben aan droge tekst op een website. We kijken graag naar video’s, luisteren naar podcasts, reageren op social media en doen dit allemaal door elkaar. Zorg dus dat je hier ook vindbaar bent! Dit geeft jou een stapel mogelijkheden om nog veel meer content voor je website te creëren dan alleen een blog. Bedenk weer waar jouw specifieke doelgroep behoefte aan heeft en wees creatief met de manieren waarop je hieraan kunt voldoen.

Ook helemaal nu: je content creation uitbesteden aan een professioneel tekstbureau. Neem contact met ons op en we nemen je dit werk graag uit handen.

Kunnen we nog iets anders voor je betekenen?
SchrijvenRedigerenBladen makenVloggen

Reageer

*